I see AR and VR as interesting developments for specific activities and forms of entertainment. Places you go for a limited amount of time for leisure. From a user interface standpoint, I can’t see how a person would want to engage in hours-long working sessions in a mixed-reality environment. The interaction model is rudimentary, the interface looks pretty but pretty is not enough if there’s less intuitiveness and more fatigue than using a Mac or an iPad or an iPhone. Everything that Apple has shown you can do with Apple Vision Pro, every use case they proposed, it’s something I can do faster and more efficiently on any other device. I don’t think that replicating the interface of iOS, iPadOS and Mac OS by projecting it on a virtual 3D space is the best implementation for an AR/VR device. It makes for a cool demo. It makes you look like you finally made real something we used to see in sci-fi shows and films. But in day-to-day sustained use, is it actually a viable, practical solution?
Yuni Pulungan, a 28-year-old project manager at a nonprofit in Jakarta, always thought of iPhones as luxury devices — too expensive to ever consider seriously. But when the Android phone she had used since 2019 ran out of storage and the camera started to degrade, she began to mull switching to a higher-quality phone, one she’d be able to enjoy and use for years to come.
In April, after nearly a year of meticulous research and teetering back and forth, Pulungan finally cracked and bought an iPhone 13. She hasn’t looked back. “The phone is durable and the camera doesn’t shake when recording videos,” she told Rest of World. “The audio is also good.” The sting of the high cost — $798, more than double the average monthly salary in urban Indonesia — was made much less painful with a cashback deal from the e-commerce site she bought it from. […]
Young professionals who had switched from Android to iOS in the past 12 months told Rest of World they were wooed by the phone’s superb camera and build, and its intuitive operating system. They said they would continue to buy iPhones as long as the quality of the brand held.
Forecasts, of course, don’t account for the fact that “attention” will shift with the introduction of new “face computers.” Just as the iPhone siphoned attention away from traditional forms of media to new media formats (the latest being TikTok), movie theaters will fight an uphill battle for attention and wallets. Eventually, the future haters in Hollywood will have to make movies for the audience that will natively want an immersive, spatial experience.
Sure, it won’t happen in the next three years, but it will happen. Even though I experienced it for half an hour, I have no qualms in saying that Vision Pro is still underhyped.
Kinos schließen ihre Türen – auch ohne Vision Pro.
Smartphones räumen weiterhin die Unterhaltungsnachfrage von unten auf; die sind gut genug für alle „Füller-Inhalte“. Gesichts-Computer knabbern dagegen zuerst am oberen Ende des HiFi-Geschäfts. Surround-Anlagen sind vielerorts bereits durch Kopfhörer spatial Audio-Erlebnisse abgelöst; TV-Sets stoßen an ihre physikalischen Limits – nicht im Preis, sondern als unhandliche und nicht akzeptierte Objekte im Wohnbereich. weiterlesen
Die iPhone-App von Marvin und Dom beweist abermals: Eine gepflegte Kontakte-App lohnt. Von dort zieht sich Astroversary nämlich alle Geburtstagstermine – für einmalig 3Euro.
Kalendermuffel (wie ich) verpassen die Ehrentage von Freunden und der Familie leider regelmäßig – weil wir nicht oft genug in den Tagesplaner schauen. Ich gestehe gerne: Mir diente schon öfter ein Push von Apples Fotos-App als Erinnerung von Geburtstagen. (Kalenderprofis installierten dagegen sicherlich schon das exzellente Cardhop.)
Kurze Schlussanmerkung: Das „Onboarding“ für Astroversary wäre so viel runder, wenn’s eine (vorab) bezahlte App-App-Store wäre. Das scheint mittlerweile jedoch so unattraktiv (und regelrecht abschreckend), dass ich den In-App-Umweg aus Sicht von Softwareentwicklern sehr gut verstehe.
Das Aufnehmen von Panoramafotos mit der iPhone-Kamera ist seit dem Jahr 2012 (iOS 6) möglich. Meine iCloud-Mediathek zählt jedoch nur eine niedrige, dreistellige Anzahl dieser „Rundum“-Fotos. Bislang fehlte der passende Screen zum Anschauen dieser Bilder. Das ändert sich im nächsten Jahr.
Deshalb ein Mini-Tipp: Entgleitet die Panorama-Bilderfassung, füllt Photomator einen nicht erfassten Bereich.
But there’s an incredibly specific (and unlikely) scenario in which storing your TOTP in a separate authenticator app may offer additional protection. If an attacker got ahold of your 1Password login information (and your 2FA secret if you’ve added that layer of protection to your 1Password account) but didn’t have control of your device, the separation between your passwords and TOTP could prove useful.
The presented idea is that whilst this particular model is arriving “early next year” as something too expensive for the ordinary person, Apple is already working on the second-generation non-Pro model, expected in 2025, and that will solve the price problem and make the headset accessible for all.
In short, I think that’s way too optimistic. The visionOS platform has long-term potential to be a mass consumer device, but we are talking long-term. The second-generation Apple Vision will be just as out of reach to most as the Vision Pro is today.
Der Name „Pro“ verrät bereits eine Nicht-Pro-Version. Trotzdem versteht sich die erste Version als technische Messlatte, die keine zukünftige Vision unterschreitet. Die Specs der ersten Vision Pro sind notwendig für ein „Minimum Lovable Product“ (MLP); es folgt keine abgespeckt Version.
Für Apple ist Version 1 damit ein „Minimum Viable Product“ (MVP), weil die Ertragsrate der Screens so niedrig – und damit teuer – ausfällt. Entsprechend hoch gestaltet sich der Preis (3500 US-Dollar) und die eingeschränkte Verfügbarkeit (US-only).
Mich würde es überraschen, wenn wir in den ersten fünf Jahren eine Vision unter 2.000Euro sehen – egal ob Pro oder Nicht-Pro.
It’s a universal application (iOS/iPadOS/macOS) that lets you take snippets of text from anywhere (although it’s designed for web pages), and to generate beautiful shareable images.
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