iPads siedeln sich in Unternehmen an
IDG veröffentlicht die Ergebnisse einer Umfrage, die mit „iPad for Business“ überschrieben ist und aus 210 Telefoninterviews im vergangenen Oktober entstand.
The iPad hasn’t prompted the majority of IT and business profes- sionals to abandon any other device. Only 12% say that their iPad has “completely” replaced their laptop. Just 6% say it has supplanted their PC. However, beneath these headline figures, evidence exists of much more aggressive switching between form factors in some regions. […] If a majority of professionals still use laptops, the iPad has certainly curtailed usage levels. Nearly three-quarters of respondents say that they “carry their laptop around less” now that they own an iPad. Over half (54%) say that their iPad has “partly replaced” their laptop.
(IDG / PDF-Link)
Unternehmen integrieren sukzessive Tablets iPads – morgen und übermorgen, aber insbesondere schon heute. Unter Berücksichtigung der gewöhnlich eher behäbigen Upgrade-Freude dieser Firmen, will man als iPad-Konkurrent besser früher als später hier mitspielen. Diese Gedanken sollte sich auch Microsoft machen:
But the more interesting story is that the decline in Windows seems to be coincident with the growth in the iPad.
Apple könnte bereits am 24. Januar mit seinen addierten iPad- + Mac-Verkäufen HP, den weltgrößten PC-Hersteller, überholen.
However, according to Gartner, HP shipped 14.7 million PCs in the last quarter. While we don’t have the total global figure for Apple, my estimates are 5.2 million Macs and 14.7 million iPads, for a total of 19.9 million computers in the same period.