Hauptsache: Werbung!

IPhoneBlog de SocialInvitesPlus

Using TapJoy, I implemented a “points” system in my [Android] app. When someone downloads the app, they can submit their email address to request an [Google+] invite immediately. But at this stage, they’ll be placed at the bottom of the queue. […] If someone wants to get higher in the queue, they have to get more points. You can earn points by completing offers on TapJoy. This basically involves downloading a game, or “liking” something on Facebook. Simple tasks, mostly free, but the TapJoy pays me a small amount every time someone completes an offer.

How to make $250 a day (and get banned from the Android Market)“ ist ein (mindestens) diskussionswürdiger Artikel, der obendrein zwei oder drei interessante Einblicke aus der ‚Android Market‘-Kultur liefert.

Mit lediglich 6.000 (werbefinanzierten) Installationen erreichte diese ‚Google+-Einladungs-Maschine‘ innerhalb weniger Tage eine Charts-Position („Without the Android Market this app would never have taken off.„).

Die Einnahmen erzeugte nicht Googles AdMob sondern TapJoy, ein Anbieter für ‚Incentive Advertisement‘. Das Anreizsystem für Anwender um ‚Credits‘ zu erlangen, ist im mobilen Bereich mit (teils kostenpflichtigen) Store-Downloads verknüpft. Ein Musterbeispiel: die Android-Version von ‚Tap Tap Revenge 4‚.

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IPhoneBlog de Privatei

Apple hat dieses Thema scheinbar anscheinend seit April auf der Agenda. Erfreulicherweise aus Kundenperspektive:

According to well placed developer sources, Apple is clamping down hard on incentivisation schemes that offer users in-game credits for downloading apps. […] Clearly, if confirmed across the App Store, this is a massive move from Apple that will annoy large parts of the developer community, not to mention incentivisation companies.

PocketGamer.biz