„Netflix game downloads spike as GTA trilogy hits 18m downloads“
While it’s still early days for our games offering, engagement tripled last year — and despite games still being small, and certainly not yet material relative to our film and series business, we’re pleased with this progress. For example, in Q4, we debuted the Grand Theft Auto trilogy from Rockstar Games. This has become our most successful launch to date in terms of installs and engagement, with some consumers clearly signing up simply to play these games.
Shareholder Letter (PDF)
Mobilegamer schätzt den Download-Erfolg von Grand Theft Auto auf eine zweistellige Millionenhöhe.
GTA: San Andreas is the most popular title by far, says Appmagic, with 11.6m downloads combined. The iOS edition of San Andreas has generated around 9.1m downloads to date, with the Android version on around 2.6m.
Vice City has a combined 4.1m downloads to date, with 3.1m on iOS and around 900k on Android. GTA III completes the trilogy with around 2.4m installs – 1.7m on iOS and 700k on Android.
Neil Long | Mobilegamer.biz
Apple bewirbt die Trilogie im App-Store, übernimmt alle Downloadkosten und verdient daran nichts.
Zugegen: Netflix bietet für seine Spiele eine „In-App-Abo“-Option, bei der Apple sich dann eine Provision einbehält. Diese In-App-Bezahlmöglichkeit ist jedoch teurer als das Abo über die Webseite abzuschließen.
Seine Serien und Filme verweigert Netflix bekanntlich der Apple Vision Pro zum Start. Am Freitag erfahren wir, ob sie sich aus politischen Gründen auch die (eigenen und lizenzierten) Spiele auf der neuen Plattform entgehen lassen.