„Shutting down Artifact“
Artifact schließt zu seinem ersten Geburtstag.
We’ve made the decision to wind down operations of the Artifact app. We launched a year ago and since then we’ve been working tirelessly to build a great product. We have built something that a core group of users love, but we have concluded that the market opportunity isn’t big enough to warrant continued investment in this way. It’s easy for startups to ignore this reality, but often making the tough call earlier is better for everyone involved. The biggest opportunity cost is time working on newer, bigger and better things that have the ability to reach many millions of people.
Die App pushte zu Beginn ausgesprochen überlegt; im Herbst waren die penetranten Push-Benachrichtigungen mein Grund die App zu löschen. Danach versuchte mich der Link-Aggregator per E-Mail zu erreichen – eine Einstellung, um den „Artifact Digest“-Newsletter innerhalb der App abzubestellen, existierte nicht.
„Growth at all costs?“ Keine Ahnung. Artifact finanzierte sich selbst – aus dem Verkauf von Instagram.
Es erscheint mir unwahrscheinlich, dass die Suche nach einem „product-market fit“ drei Monate nach diesem Interview ausreichend erforscht war. Vielleicht verloren Systrom und Krieger einfach ihr Interesse?!