„How Google Alters Search Queries“
Recently, a startling piece of information came to light in the ongoing antitrust case against Google. During one employee’s testimony, a key exhibit momentarily flashed on a projector. […]
Google likely alters queries billions of times a day in trillions of different variations. Here’s how it works. Say you search for “children’s clothing.” Google converts it, without your knowledge, to a search for “NIKOLAI-brand kidswear,” making a behind-the-scenes substitution of your actual query with a different query that just happens to generate more money for the company, and will generate results you weren’t searching for at all. It’s not possible for you to opt out of the substitution. If you don’t get the results you want, and you try to refine your query, you are wasting your time. This is a twisted shopping mall you can’t escape.
Megan Gray | Wired
Apple muss sich langsam einmal fragen, ob’s wirklich keine „richtige Alternative zu Google“ für ihren Such-Deal gibt1.
Zeit wird’s nämlich: Nach DuckDuckGo teste ich jetzt Kagi Search.
Clever: Ihre Safari-Erweiterung setzt auch auf iOS/iPadOS den bezahlten Dienst als Standard-Suchmaschine. Eine Alternative zu Apples Browser wäre für mich auf dem Telefon/Tablet nämlich nicht interessant.