Apple sammelt Talente aus Film und Fernsehen
Apple has scored a coup in Silicon Valley’s increasingly global search for television industry talent, recruiting the highly regarded UK-based broadcasting executive Jay Hunt. […]
Ms Hunt was most recently chief creative officer at Channel 4, during a time when it axed Big Brother, developed Gogglebox and Black Mirror, poached the Great British Bake Off from the BBC, and twice won Channel of the Year at the Edinburgh International Television Festival. […]
Previously, the Australian had served as controller of BBC One, where she was responsible for commissioning hits including Luther and Sherlock. She has also been director of programmes at the UK’s Channel 5.
„Apple hires top UK TV executive to help boost video content“
Recap der letzten Monate: Apple wirbt Zack Van Amburg und Jamie Erlicht (Breaking Bad, Better Call Saul, Justified) von Sony Pictures ab, heuert Matt Cherniss von WGN America (Manhattan, Outsiders) an, bestellt 10 Episoden der Amazing Stories von Steven Spielberg, bietet angeblich mit Netflix um eine TV-Serie mit Jennifer Aniston und Reese Witherspoon, schnuppert an einem Wettstreit mit Amazon um die James-Bond-Filmrechte, zeigt Interesse die ‚Culver Studios‘ anzumieten (dort wurde unter anderem Vom Winde verweht, E.T., Kill Bill und The Matrix gedreht) und reserviert ein Budget von einer Milliarde US-Dollar für „original content“ im ersten Jahr.
Apple sucht nach seinem Game of Thrones; nach seinem House of Cards – einem (ersten) TV-Hit als Beilage für das Apple-Music-Abo.