„Apple switches from Bing to Google for Siri web search results on iOS and Spotlight on Mac“
Apple is switching the default provider of its web searches from Siri, Search inside iOS (formerly called Spotlight) and Spotlight on the Mac. So, for instance, if Siri falls back to a web search on iOS when you ask it a question, you’re now going to get Google results instead of Bing. […]
The search results include regular ‘web links’ as well as video results. Web image results from Siri will still come from Bing, for now. Bing has had more than solid image results for some time now so that makes some sense. If you use Siri to search your own photos, it will, of course, use your own library instead. Interestingly, video results will come directly from YouTube.
Unter Settings → Safari → Search Engine lässt sich weiterhin auswählen welche Suchmaschine ihr im Browser verwenden wollt (Google, Yahoo, Bing oder DuckDuckGo1). Voreingestellt bleibt dort Google (und zahlt für diese Standardeinstellung geschätzt 3 Milliarden US-Dollar pro Jahr).
Suchanfragen über Siri, die aufs Web verweisen, zeigen dagegen ab sofort Google-Ergebnisse an2. Es ist nicht möglich hier den Anbieter zu wechseln.
In der Siri-Suchmaske werden keine Ads oder Werbelinks angezeigt, und auch keine identifizierenden Informationen übermittelt. Sobald man auf einen der Treffer klickt und in Safari landet, unterliegt diese Darstellung und Datenweitergabe selbstverständlich Google.