Neue Partner: Microsoft zahlt für Foursquare-Freundschaft
Microsoft benannte am heutigen Tag seinen neuen Chef. Die 15-Millionen-Investition in Foursquare, die im Schulterschluss mit einem zweiten Lizenzdeal für Ortsinformationen mit dem Standort-Netzwerk geschlossen wurde, darf dabei nicht unter den Tisch fallen.
Die substanzielle Bedeutung der mehrjährigen (aber nicht exklusiven) Partnerschaft, die Microsoft tiefere Einblicke als seinen Mitbewerbern gibt, passt strategisch sowohl zu Bing wie auch der mobilen Windows-OS-Familie.
Foursquare’s deal with Microsoft, however, will give the company access to more potent location data. “They’re not just paying for the same API integration,” Crowley says. He points to Foursquare’s passive, real-time recommendations feature, which can deliver fun things for users to do when, say, venturing into a new neighborhood, based on their personal tastes and location. In other words, Foursquare is now smart enough to sense where you are without you having to “check in” to a venue. “There is no API for that [yet],” Crowley says. “So we’ll be doing a lot of interesting, special stuff with Microsoft. They see [our data] as something that can really fuel a lot of their product roadmap.”