Große Namen gegen große Produkte: Jay-Z startet Musikstreaming-Dienst ‚Tidal‘
Dave Pell schreibt die für mich beste Einschätzung über Jay-Zs Musikstreaming-Service Tidal.
You just held a press conference with some of the biggest celebrities of our time. And the consumer buzz and press you got wasn’t even close to a Tim Cook Apple keynote. You’re in the technology business now. And we’re all in a new world. Today, product is a bigger star than any celebrity. […]
Sell the company. Now. You just created a lot of value by getting a lot of big name artists to sign onto this project. That was right in your wheelhouse. Competing on tech and features and UI is not. Take the value you created in the first few days of owning your company and flip the whole thing to one of the existing behemoths. The publicity and industry punch that Tidal brings is significant, and you’ll be paid well. And if you think music money is good, wait until you see Internet money.
Angefügt sei: Tidal wirbt mit einer Musik-Flatrate im verlustfreien FLAC-Audioformat. Bei typischer Benutzung, bei der ich innerhalb von 30 Minuten eine Handvoll Titel überspringe und zweimal die Wiedergabeliste wechsele, fallen so zirka 600 Megabyte im Mobilfunknetz an. Eine Desktop-App steht derzeit nicht zum Download, nur ein Webplayer; die Sonos-Integration funktioniert nur im US-Beta-Programm.
Temporäre Probleme, ja. Aber so richtig für unterwegs ist Tidal (kostenlos; universal; App-Store-Link) nicht.