US-Umfrage: Tablet-Argumente für Mainstream-Kunden noch unklar
In 4Q13, tablet penetration in the United States reached 37%, a growth of 54% compared to the same period in 2012, according to data released today by Kantar Worldpanel ComTech. Growth, however is slowing down year over year and the task of convincing consumers who have not yet invested in a tablet to take the plunge will become increasingly more difficult. Fifty-three percent of US consumers interviewed in 4Q13 said they will not buy a tablet in the next 12 months while 34% were unsure.
Das Marktforschungsinstitut rät den Herstellern zu deutlicheren Empfehlungen an ihre Kunden, warum sie ein Tablet kaufen sollten. Ein valides Argument, das Apple mit seiner ‚Was wird dein Vers sein?‘-Kampagne recht gut verfolgt.
Die Umfrageerhebung mit US-Fokus1 nennt bei Personen, die Tablets noch unentschieden beziehungsweise ablehnend gegenüberstehen, die gängigen (ziemlich langweiligen) Standardargumente: a) der zu hohe Preis und b) die „Ich bin doch mit meinem PC zufrieden“-Einstellung. Interessant ist an der aktuellen Befragung jedoch, dass die ‚fehlende Tastatur‘ als eher unbedeutende Begründung gegen Tablets auftaucht.
- „The information used in this release is based on the research extracted from the Kantar Worldpanel ComTech US consumer panel. Conducting over 240,000 interviews per year in the US alone, ComTech tracks ownership and purchasing of device, carrier connections, billing and usage in the mobile phone and tablet market. The data included in this release does not include enterprise sales.“ ↩